Arrogant Media, het bedrijf achter de magazines Licht op Eindhoven en Howdo, neemt het niet zo nauw met oplagecijfers. Bovendien neemt het bedrijf het niet zo nauw met de betalingsmoraal, melden diverse leveranciers, die daarom geen zaken meer met de uitgeverij doen. Ook medewerkers klagen over almaar uitblijvende vergoedingen.
Interim-manager Ron Jacobs, die vorig jaar werd ingehuurd om orde op zaken te stellen, stopte in december. "Ik ontdekte dat de oplagecijfers wel erg geflatteerd waren", zegt hij.
In het colofon van stadsmagazine Licht op Eindhoven, op de advertentietarievenkaart én op de website van het blad wordt een oplage van 20.000 exemplaren vermeld. In de praktijk wordt maximaal de helft gedrukt.
In een eerste reactie op deze bevindingen zegt woordvoerder Niels ter Haar van uitgeverij Arrogant Media dat 'de oplage van Licht op Eindhoven is zoals wordt genoemd in de edities'. Later stelt hij zijn verhaal bij. Zo komt hij in het laatste kwartaal van 2013 op 14.097.
Ter Haar: "Dat is het bereik van zowel print als online." Daartoe zijn de gedrukte oplage, de pageviews van de website én het aantal mensen dat online door het blad zou hebben gebladerd opgeteld. Volgens Het Oplage Instituut, een autoriteit op het gebied van oplagecijfers, kunnen deze ingrediënten niet zomaar op één hoop worden gegooid.
|
Hier verschijnt zo veel mogelijk nieuws, informatie en berichten met betrekking tot een deel van het gebied rond de Kleine Berg, rond het Wilhelminaplein en daar tussen in. Dit blog is opnieuw opgericht op 7 februari 2011.
23 november 2014
ED 22-10-2014 Het stadsmagazine Licht op Eindhoven publiceert onjuiste oplagecijfers in het blad en op de website
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten